Våra betalningssätt

Hos oss kan du välja att betala din försäkring via faktura, autogiro eller e-faktura. Både autogiro och e-faktura underlättar för dig och du sparar på miljön genom att tacka nej till pappersfaktura via posten.

Betala med autogiro

Om du betalar dina försäkringar via autogiro så dras försäkringspremien automatiskt från ditt konto. Du slipper bevaka när betalningen ska göras och med månadsdragning sprider du försäkringskostnaderna jämnare över året.

Enklaste sättet för dig som privatperson att signera autogiromedgivande är via Mina sidor direkt när du skaffar försäkringen. Du kan också anmäla att du vill betala via autogiro i din internetbank. Din bank hjälper dig vid frågor om hur du gör i internetbanken.

Läs mer om att betala med autogiro

Betala med e-faktura

Som kund hos oss kan du välja att betala med e-faktura. Då slipper du hålla koll på dina fakturor och du behöver inte heller fylla i krångliga OCR-nummer. Helt enkelt ett lätt, bekvämt och miljövänligt sätt att ta hand om dina räkningar.

Du lägger själv till e-faktura via din Internetbank. Leta upp e-faktura i menyn och välj lägga till e-faktura. Därefter skriver du in Dina Försäkring AB i sökrutan och väljer lägg till. 1-2 bankdagar senare kontaktar du oss så ser vi till att du får alla dina betalningar som e-faktura.

Om du har några frågor som rör din autogirobetalning, e-faktura eller försäkringar är du alltid välkommen att höra av dig till oss!

OBS! Om du inte betalar din försäkring i tid skickas alltid påminnelsen ut som en pappersfaktura till folkbokföringsadressen och du får betala en påminnelseavgift på 45 kronor.