Missad avresa

Anmälan tar cirka 5 minuter att fylla i.

Uppgifter om försäkringstagaren och de drabbade






Uppgifter om resan
Typ av resa * (obligatorisk)
Typ av resa








Vad var orsaken till att du missade avresan?
Vad var orsaken till att du missade avresan?






Hur tog du dig till flygplats, tågstation, hamn eller liknande avreseplats vid det ordinarie avresetillfället?
Hur tog du dig till flygplats, tågstation, hamn eller liknande avreseplats vid det ordinarie avresetillfället?






Har du fått ersättning från researrangör eller annan t.ex. flygbolag eller tågoperatör? * (obligatorisk)
Har du fått ersättning från researrangör eller annan t.ex. flygbolag eller tågoperatör?


Om utbetalning
Våra utbetalningar sker via tjänsten Swedbanks Utbetalningssystem (SUS). Den används av många företag och myndigheter så troligen har du ett konto registrerat där som är kopplat till din bank. Vi gör utbetalningen till den som är innehavare av försäkringen, dvs till den person vars personnummer står på försäkringen. Skulle det inte finnas ett konto i SUS kommer du istället att få en utbetalningsavi skickad till din bokföringsadress. Avin går att lösa in digitalt via Swedbanks hemsida. På Swedbanks hemsida kan du läsa mer om tjänsten och välja vilken bank och konto du vill att Swedbanks Utbetalningssystem ska kopplas till.
Bifoga filer
Några saker att tänka på:
- Tar du bilder med din telefon, ladda inte upp dem direkt utan spara i telefonens album först.
- Alla filerna måste ha unika namn.
- Du kan max bifoga 5 filer med en sammanlagd storlek på 25 MB
- Filerna kan vara av typerna jpg, jpeg, bmp, png och pdf